MallizBrallis

Alla inlägg under november 2013

Av Malin - 28 november 2013 13:01

Fett skönt att sluta 1. Men det dåliga är att jag måste vara kvar på skolan drf att vi ska ha julmarknad ikväll och vi i klassen fick olika scheman och då ska jag baka snart :))

Av Malin - 27 november 2013 20:51

Fick en jacka av Ida och fick ärva några kläder av henne, jätte glad !!<3

Av Malin - 26 november 2013 11:06

Snart så, haha <3

Av Malin - 25 november 2013 21:35

Av Malin - 25 november 2013 15:23

   

Av Malin - 23 november 2013 11:16

Nyss vaknat, ida sover fortfarande.. både hon och ja fick feber igårkväll jag har inte de fortfarande men ida har..

ikväll blir de bio med några girls <333

 

Av Malin - 23 november 2013 00:15

Varit på bio med girlsen, vi såg chating fire. så sjut bra film.

               

först var vi på kina, och sedan vidare till bion

Av Malin - 22 november 2013 14:41

 Bloggpause Dag: fredag, i fredags så hade vi (min klass) varit på föreläsning av en brandman. Det var faktiskt väldigt intressant. Man lärde sig mycket nytt, och man fick en annan tankeställare tycker jag. Vi fick sitta och lyssna från kl 8 till kvart i 11. Sedan på kvällen så var jag ensam hemma, för Elias var på gårn, pappa på middag med jobbet och mamma vart på birsta. Men till slut så kom mamma hem med kebab och godis, och då såg vi idol tsm. Och jag tyckte faktiskt att Erik var bäst den kvällen, jag hejat ju mera på Elin än Erik, men eftersom Erik sjöng en av mina favorit låtar "shake it out" så blev ju han mycket bättre.

       

  Lördag: i lördags så blev jag väckt 10 för vi skulle till mormor och städa undan och rensa massa grejor, drf att hon ska flytta .. det är ju roligt att hon ska flytta och så, men jag har så många bra och fina minnen där i huset. Men det dom är bra är att hon ska försöka flytta närmare min skola, så jag kan gå hem till henne efter skolan. Hela familjen åkte bil till mormor, medans jag faktiskt gick dit (5-6km) men så fick jag jätte ont i fötterna när det var ca 1km kvar då mormor fick komma och hämta mig xD. Sedan så skulle familjen åka och kolla på hockey match, Timrå-Djurgården, och Timrå vann med 6-0. Men jag skulle inte följa med för jag vart redan bortbjuden till sessica, eftersom hon fyllt år. Så när jag kom till mormor fick jag duscha och sminka mig och sånt. Sedan fick jag åka 1h innan till sessica eftersom mamma o pappa skulle vara på matchen när "kalaset" började. Sedan när jag kom dit så gjorde vi cupcakes. Dom vart jätte goda. Sedan när det började komma flera så fick vi börja baka pizza, asså göra hemma gjort pizza själva. Det var faktiskt roligt men lite svårt. Och det blev också jätte gott! Sedan så vart de lite film, och sedan så pratade jag och 2 till om gammal barndomsminnen efter som jag bytte skola när jag var mindre och nu efter 3-4 år så bytte jag tillbaka och har gått här nu i 2år. Det blev väldigt sent, men jag hade iaf jätte roligt. Söndag: Sedan dagen efter så åkte jag till mormor igen och rensat massa gammal kort. Sedan så hittade jag min gamla smink docka (bara ett huvud med hår och ansikte) också klippte jag av håret på henne, Haha XD

 

       

 

Måndag: första prao dagen på folkan. Det började med att jag fick följa med till Ica och köpa 11st tårtor drf att det var strömavbrott på servishuset så vi skulle bjuda på tårta och kaffe där. Gjorde de i ca 3h. Gjorde inte så mycket. Plockade av borden lite och torkade av dom. Sedan så fick jag lunch i 1h och då hade Emma kommit till praoen (hon var borta på morgonen men kom vid 12) och då så gick vi och åt tsm på Preem sedan så gick vi tillbaka till servishuset och hjälpte till sedan gick vi tillbaka till folkan (där vi igentligen ska vara, fast folkan och servishuset "samarbetar" med varandra) men där så fick vi slå in massa julklappar till julmarknaden. Tappade räkningen vid 20-30 st, gjorde hur många som helst!! Sedan så fick vi lite fika, och sen slutade vi.

           

 

Tisdag: började med morgon möte, sedan så gick jag och Emma vidare till servishuset och stod i kassan och sålde godis och fika bröd. Sedan så gick vi och åt på dannes, vi tog en hamburgare var. Och jag är en som hatar hamburgare men Emma övertalade mig att det var dom godaste också tog jag en och det var så himla gott !! Så värt de, godaste hamburgare jag någonsin äte. Sedan så gick vi tillbaka till folkan och där fick vi slå in julklappar till jul marknaden. Sedan så gjorde vi inte så mycket mer, vi slutade halv 4. Sedan så gick jag på gårn med Ida, också såg vi på halva Sverige matchen.

   

   

   

   

 

 

Onsdag: vi fick börja med att baka kärleks mums, och det gick ju ganska så bra tills vi skulle koka glasyren. Så vi la på den på skövla kakan/botten. Också skulle en som jobba där provsmaka och han tyckte den smakade bränt så han stod och skrapa bort den brända glasyren så jag och Emma fick göra en ny, fast vi skippade att koka den, denhära gången. Sedan så fick vi provsmaka. Sedan då gick vi till skolan och åt äckel fisk, den brukar va ganska så god men då var den inte ens saltad. Sedan gick vi till spice där matte och Oscar jobbar och då fick dom också lunch så vi gick tillbaka till skolan och "åt" med dom. Asså dom åt inte vi Sedan gick vi tillbaka till folkan och där så fick vi plocka fram fika (dom vi hade gjort tidigare) så fick vi ta hem 2var. Vi slutade 2 denna dag så den gick fort.

     

 

Torsdag: började med en 1h långt möte. Det var väldigt intressant, det var om hur man skulle planera julmarknaden osv, man fick redan på så mycket som man inte visste. Sedan så fick vi plocka bort all disk efter dom från mötet. Sedan så fick vi gå till servishuset och där så var dr först tomt med folk så vi fick läsa i några skvaller tidningar och äta glass. Sedan så fick både jag o Emma hjälpa varsin tant med att lägga ut brickorna på dom nr som sas upp. Sedan så gick vi till spice och åt pizza där med Oscar o matte, och de var asa gott!!! Sedan så gick vi tillbaka till folkan då gjorde vi inget speciellt bara satt och prata, jag o Emma. Vi fick sluta 2 istället för halv 4. Så de var bra! Sedan när jag kom hem så var jag så mätt så jag satt mig vid tv:n och somnade i 2h, det är tufft med att jobba!

             

 

Fredag: började med att gå till servishuset en snabbis sedan så fick jag o Fredrik baka bullar. Gick ju sådär drf att maskinen som vi använde läkte eller vad man ska säga, så vi fick göra om allt... Sedan så gick jag o Emma till skolan och åt, va ganska så okej mat. Sedan gick vi på Ica och köpte en varsin FRIDA, eftersom det var Harry Styles på framsidan och en stor intervju med one direction. Sedan så satt vi och prata med en som jobba där. Sedan så bjöd dom på glass som ett tak och hejdå för att vi har varit där denna veckan. Så de var lite roligt. Sedan så fick vi välja en present var (julklapparna som vi slagit in tidigare i veckan) så för mig vart de godis!:D sedan gick vi till skolan och pratade med några. Fick sluta 2 eftersom de var fredag och att Emma skulle bort.

Sedan så åkte jag hem duscha och gjorde mig iordning för sedan ska jag till gårn med Ida, ska nog vara där till 12 tro ja. Sedan så ska vi åka till mormor och sova där.

         

 

Presentation


hej! denna blogg handlar om mig Malin Malik, mitt liv, mina vänner osv. sprid gärna bloggen :*

bilder

  kolla min sötta kattungeee!! <3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

jaaag ;D

 

rosa

 

Anton Ewald

 

one direction

 

HE HAS EVERTYTHING

 

BROR

 

nobody

 

converse

 

good girls love bad boys

 

säljer one direction armand kik: malliz14

         

MY HEART

 

LOVE

 

Perfect

 

One Direction

 

Him

    

Likes

 

In Love

 

Not afraid

 


Skapa flashcards